Lamborghini Huracan (ex Cabrera, rempl. Gallardo)
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Message par Corsugone » 04 mars 2014 08:50
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Message par Corsugone » 04 mars 2014 10:20
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Message par Corsugone » 04 mars 2014 13:24
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Message par Corsugone » 05 mars 2014 09:15
Audi technical chief Ulrich Hackenburg told Autocar that the new structure makes the Huracán over 50 per cent stiffer than the outgoing aluminum-spaceframe Gallardo, and around 10 per cent lighter.
Hackenburg also said that the real advantage of using carbonfibre in vehicle construction was to use it in "monolithic" structures such as the bulkhead and centre tunnel. He described this construction as the "backbone" of the car and the part of the structure that had the biggest influence on overall body stiffness.
Because the bulkhead and centre tunnel are moulded in one piece the construction costs are competitive with using conventional steel and aluminum stamped panels. Manufacturing the Huracán's backbone structure takes around 30 minutes, Hackenburg said.
Despite an increase in the use of lightweight materials in its construction, the dry weight of the Huracán has actually increased slightly over that of the Gallardo, from 1410kg to 1422kg. This is most likely down to the amount of interior and dynamic technology that has been added to give the Huracán what Lamborghini claims is a combination of “absolute performance with easy-to-drive road behaviour” and a “luxurious and sports-orientated finish”.
Amusant de constater une hausse de poids de 12kg. A se demander si le groupe VW n'a pas raté un tournant technologique. BMW a investi dans une usine flambant neuve pour produire des châssis carbone complets pour ses I3 et I8. Structure carbone identique à celle de l'Aventador mais pour un coût bien moindre. Lorsqu'on visionne la fabrication de l'I3 on se dit que réaliser une structure centrale full carbone pour l'Huracan n'aurait rien de sorcier pour BMW et cela à un coût raisonnable.
Me concernant, si l'Huracan est magnifique il n'en reste pas moins que question moteur et châssis c'est plus que du réchauffé, c'est du basique. Les trois gyroscopes gérant la répartition du couple aux roues et la gestion boite/régime moteur n'y changent rien. Hausse de poids et 290g de CO2 pour une berlinette en 2014 matérialisent un anachronisme.
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Message par ze_shark » 05 mars 2014 10:15
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Message par Corsugone » 06 mars 2014 11:44
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Message par Corsugone » 06 mars 2014 19:03



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Message par Corsugone » 07 mars 2014 18:46



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Message par Corsugone » 07 mars 2014 21:32
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Message par Corsugone » 08 mars 2014 16:28
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Message par spooky » 09 mars 2014 07:31
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Message par Corsugone » 09 mars 2014 10:48
T'as oublié le pantalon, pardon, le pantacourtspooky a écrit :Je suis etonne par le cote amateur du show de presentation, meme le CEO fait un peu touriste avec un morceau de papier dans la poche, un col de chemise mal repasse et ridiculement haut, un noeud de cravate mal fait...


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Re: Lamborghini Huracan (ex Cabrera, rempl. Gallardo)
Message par Diavolorosso » 09 mars 2014 21:13
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