La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par Corsugone » 23 août 2011 11:53

L'IPS est une boite à convertisseur de couple, la SMT une boite mono-embrayage automatisée, rien à voir. A ce niveau de prix, à moins d'être rappeur, donc disposer d'un QI d'huitre, je ne vois pas quel pigeon peut succomber.
"I have a problem with Porsches. They're wonderful cars, but I know I could never live with one. I don't go around saying that Porsches are a pile of dung, but I do know that psychologically I couldn't handle owning one" Rowan Atkinson.

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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par jalbert355 » 23 août 2011 14:49

Je reste sur la solution SMT puisqu'ils emploient ce terme dans les communiqués. De plus, ils parlaient de solutions techniques issus de la compétition. Pour le prix, ça commence à faire pour une Lotus.

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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par Corsugone » 24 août 2011 17:01

Un concessionnaire Australien a trouvé la solution pour écouler son stock d'EVORA, les soldes.
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par jalbert355 » 24 août 2011 17:13

Il souhaite écouler tout son stock en Océanie, y compris les Elise et Exige. De plus, il souhaite ouvrir une 6ième concession à Auckland. Il faut dire qu'au prix ou son proposées les Lotus en Australie par exemple, ça laisse songeur, 101.500€ pour une Evora S hors option ! 49.300 € l'Elise 1,6l !!!!!

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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par jalbert355 » 26 août 2011 17:23

Ok dernières nouvelles fraîches de l'usine, pas de modifications esthétiques extérieures pour les modèles Evora et Evora S. Confirmation de l'IPS en option sur la version S. Disparition de la teinte Chrome orange. Nouvelles teintes de cuir dont le bleu. Amélioration de la qualité perçue de l'habitacle. Deux nouveaux styles de jantes en option. Xénon et poignées couleur carrosserie de série avec augmentation du prix de 2.000 €.

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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par Corsugone » 27 août 2011 19:36

Désolé pour cette version Anglaise mais voila l'annonce faite aux concessionnaires concernant le modèle 2012 :

Price

Base price increase of $2000 for Evora however Sport Pack is now standard so really a $500 increase in price since that option goes for $1500.

Sat Nav

One of the most prominent interior modifications has come from the change in Satellite Navigation System. Both the Evora & Evora S Tech Pack option will now feature the Pioneer F930BT.

Image

Highlights of the new unit include:

Direct Ipod or Iphone Control
An App mode that enables you to listen to music and video from your Ipod or Iphone apps
Eco Drive, which evaluates your driving performance including accelaration, braking and C02 emissions
TTS (Text to Speech) which provides detailed voice guidance messages in 18 languages, relaying traffic information and suggest new routes based on Traffic Message Channel

Exterior Colour Options

There is a selection of new exterior colours, including 3 colours unique to the Evora.

Standard colours - 2 colours

Ardent Red
Solar Yellow

Metallic colours (optional) – 6 colours

Racing Green
Sienna Brown
Starlight Black
Arctic Silver
Carbon Grey
Nightfall Blue

Premium colours (optional) – 3 common colours with the range
+ 3 Evora specific colours


Velvet Red
Aspen White
Laser Blue
Amethyst Grey/Only available on Evora
Frost Blue/Only available on Evora
Autumn Bronze/Only available on Evora

Motorsport colours

Motorsport Black
Motorsport Green

Floor Mats

A new design of floor mats will be available as part of the Premium
Packs. A new logo will be introduced along with refined, high quality
leather piping.

Brake Callipers

Red Caliper Brakes are now standard on the Evora S and are part of teh Sport Pack on the Evora.

New Wheel Styles

There will be a range of 7 wheels for the MY12 Evora with 2 new additions:

Design wheel, Gunmetal Grey, forged (19" front and 20" rear)
Design wheel, Gloss Black, forged (19" front and 20" rear)

New Exhaust

The new exhaust for MY12 improves the engine note, giving the Evora a sportier tone. Within the exhaust a valve opens above 4700 rpm, changing the flow of exhaust gases, increasing the volume. When the sport button is depressed the valve stays permanently open, giving an exhaust sound commensurate with the car performance.

The exhaust gas primary flow path goes through a multi chamber
silencing system which reduces noise. This silencing system generates
excessive back pressure at higher engine rpm and could damage the
engine. The valve activation occurs to protect the engine from the back
pressure, allowing only a small amount of exhaust gas to pass through
the silencing system.

The naturally aspirated Evora with no Sport Pack will open its valve at 4700 rpm but only the sport button in the Sport Pack will override it.


Interior

Three different optional Premium interiors can now be specified on the
Evora range: Premium, Premium Suede Tex or Premium Sport.

The leather grade has been improved over MY11 giving an immediate
better quality perception of the car. The interior colour break down will
also change. The cabin will now be fully trimmed in the colour of the
Premium Pack selected.

Premium

For the Premium option there is a wide range of leather colours including Ebony Black, Ivory White, Venom Red, Cognac Brown, Imperial Blue, Cocoa Brown and Ash Grey.

Premium SuedeTex®

A double material seat with Ebony Black Leather and Slate Grey Suede Tex® is also available.

White with premium option all stitching in piping is in the same tonal colour as the selected leather. It is also important to note that all seats also come with tonal piping and the Lotus roundel embossed into the headrest.


Premium Sport

On the Premium Sport option a range of four leather colours are available, Ebony Black, Venom Red, Cocoa Brown and Imperial Blue.
The seat itself now has a different stitch pattern, carbon effect leather inserts, a contrast stitch, which is also replicated throughout the rest of the interior.

In the Premium Sport Pack the Lotus roundel emblem will be embroidered onto the headrest.

Other improvements

Chrome Door Handles
Headlights-Xenon standard fit
Gear Knob-Better
Vent & Door Surrounds-In leather
Close Ratio 6 Speed Manual Gearbox-Standard
Interior Grab Handle-From plastic to leather
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par Corsugone » 28 août 2011 06:38

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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par dahu » 28 août 2011 08:03

Le verdict d'Asphalte après quelques jours au volant de l'Evora S est disponible ici

Image

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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par Corsugone » 28 août 2011 09:20

Superbe essai. Merci beaucoup .... surtout d'avoir asséné quelques vérités omises bizarrement dans les revues "legacy" ...

Juste un bémol, à vérifier, il n'y a pas d'échangeur associé au compresseur, juste une "chambre de tranquillisation", pas "d'intercooler" au sens rhétorique du terme.
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par ze_shark » 28 août 2011 09:22

Merci pour l'info. Le gros radiateur qui se trouve tout en bas du bouclier arrière n'est pas un échangeur air/air ? Ca me parait gros pour être un radiateur d'huile et les radiateurs d'eau sont à l'avant, non ?

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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par Corsugone » 28 août 2011 12:32

Oui, les radiateurs d'eau sont à l'avant. Concernant le compresseur, j'ai toujours lu qu'il ne disposait pas d'intercooler. J'avoue ne pas avoir d'éclaté moteur assez détaillé de la version compressée pour le vérifier, Lotus aurait repris l'architecture de l'Elise SC qui elle ne dispose par d'échangeur, juste d'une chambre de tranquillisation. J'ai pu vérifier. Pour ne rien te cacher je cherche depuis un certain temps des éclatés ou photos moteurs concernant la S. Si je me réfère à l'ELISE (même si la position diffère), ce que tu penses être un échangeur doit être lié à la climatisation mais je peux me tromper. Les deux radiateurs d'huiles se situent aussi à l'avant, dans le bouclier.

Concernant l'intercooler, sur cette photo, je ne vois rien.

Image

Ici, l'on peut voir la circulation des fluides sur l'avant.

Image

Image

Jusqu'à ce jour, la seule Lotus disposant d'un vrai intercooler est l'Exige dans ces diverses déclinaisons. Pour en avoir discuté avec un ingénieur, ex-antonov, société mandatée par Lotus au développement la version Exige cup 260R, l'équipe s'est arrachée les cheveux pour obtenir la masse volumétrique d'air compressée nécessaire à l'obtention des 260cv. L'échangeur étant situé sur le moteur, refroidir l'air afin d'éviter une perte de puissance importante fut un vrai casse-tête. Dans tous les cas, un échangeur doit être bien refroidi et vu le confinement du moteur de l'EVORA, le doute est permis. En attendant, je m'en réfère à mes lectures qui toutes récusent la présence d'un échangeur.

Je finirais bien par trouver un ou deux schémas techniques.
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par Corsugone » 28 août 2011 13:02

Encore lu à l'instant : "..... The supercharger being air cooled via the airbox"
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par choup » 28 août 2011 14:57

Merci à tous pour ces infos, l'essai Asphalte est objectif, c'est appréciable, à la sortie de l'Evora j'avais trouvé le slogan marketing du lancement un brin mégalo "true character in a faceless world", mais force est de constater qu'il est juste, l'Evora s'appuie sur ses qualités de Lotus et néglige les détails qui font d'une voiture allemande ce qu'elle est et la réputation qu'elle a.

Finalement le plus gros défaut de l'Evora est sa commande de boîte, problème résolu prochainement avec l'Evora S IPS qui, en plus de cela ajoute des améliorations ergonomiques bienvenue, l'Evora va devenir un produit séduisant au fil du temps.

Concernant le MY12, les changements évoqués sont loin des 150 promis il y a quelques temps par M.BAHAR, peut-être que l'usine ne communique par sur tous les changements effectués sur la chaîne.

Merci Corsugone pour ces photos d'une Evora S, aurais-tu une photo de la face avant avec les deux échangeurs huile/eau montés ? Il semblerait d'après les spyshots de l'Exige V6 qu'elle reprendra une configuration similaire (vu les excroissances carrées dans le pare-chocs avant pour passer les échangeurs).
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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par OSAKA 6 » 28 août 2011 19:32

Très bon essais, quel plaisir de vous lire malgrés que je ne sois pas fan de cette voiture.

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Re: La nouvelle Lotus Evora (projet Eagle)

Message par Corsugone » 29 août 2011 07:32

Encore un article récusant la présence d'un intercooler ...

The Evora S on the other hand adds a non-intercooled Harrop HTV 1320 supercharger assembly (utilising Eaton Twin Vortex Series (TVS) Technology) to the already potent powerplant that, with a modest 5.5 pound boost, increases the horsepower from 276 to 345 and the torque from 258 to 295. 0-60 time for the Evora S is 4.3 seconds and the top speed capability climbs to 172 mph.

... et un autre.

The enhanced atmospheric pressure comes from a Harrop HTV 1320 supercharger mounted atop the engine in traditional fashion. This unit is the same twin-screw, Roots-type blower used on other small-displacement performance cars like the early Chevy Cobalt SS and Saturn Ion Red Line, (GM later switched to turbos) employing Eaton’s latest Twin Vortex Series technology for greater thermal efficiency than the unit on your uncle’s old street rod. Boost is a modest 5.5 pounds, enough to make a difference, but not so much to require the added weight and complexity of an intercooler, or even a change in the 10.0:1 compression ratio for that matter. The only addition other than the charger itself is a second oil cooler, for obvious reasons.
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