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Lamborghini Sesto Elemento Concept

Publié : 06 sept. 2010 17:07
par ze_shark
Premier teaser pour Paris 2010 ...
Le texte officiel: "Lamborghini. Sound and light. Paris 2010. Discover the way to the future of supersports cars."

Je pense qu'il sagit des sorties d'air au sommet du capot, à la base du pare-brise, avec le bras de l'essuie glace. Surface peinte, et surface texturée, ou carbone vernis ? Arête centrale au milieu du capot. Difficile de faire un lien avec la mule en photo plus haut dans ce fil.

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Publié : 06 sept. 2010 18:35
par Mouse
Intéressant! :twisted: 8)

Publié : 14 sept. 2010 20:03
par Mouse
Teaser n° 2:

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Press Release:

Lamborghini’s Manifesto for future supersportscars

“Lamborghini stands for extreme and uncompromising supersportscars of the best Italian tradition.
Tradition as a value however, lives at Lamborghini alongside innovation.

We are redefining the future of our supersportscars around the two main reasons to buy: design and performance. Design has been and always will be reason number one, and we will make sure a Lamborghini will always be recognizable through its significant stylistic features.

Regarding performance, until few years ago priorities were, in this order: top speed, acceleration and handling. In recent years this has been changing. Together with design, handling and acceleration are becoming more important. Speed is not as important anymore, because all supersportscars are exceeding 300km/h (186 mph) and this is a speed that you cannot reach even on a racetrack, let alone normal roads. We think it is time to make a shift and talk more about handling and acceleration.

The key factor in terms of better handling and acceleration, meaning more immediate pleasure in driving, is the power-to-weight ratio. This is not so much about top speed and so the future will not be so focused on increasing the power, even because CO2 emissions do play a role for supersportscars too. That means the key is in reducing the weight.

A crucial part of this is to understand how to reduce the weight. From the middle of the Eighties, the average weight of our cars has increased by 500 kg because of active and passive safety, comfort and emissions reduction issues, and this is something that we have to change. Since we cannot reduce safety or comfort in our cars, we have to reduce the weight by using new materials.

The magic word for this is “carbon fiber”. We started working with carbon fiber in Sant’Agata Bolognese over thirty years ago and today, with our two laboratories in Sant’Agata Bolognese and in Seattle, We are mastering a broad range of technologies which put us in a leadership position for low-volume production.

Every new Lamborghini will make the best use of carbon fiber to reduce weight.”

Stephan Winkelmann, President and CEO of Automobili Lamborghini SpA

Sant’Agata Bolognese, 14th September 2010

Publié : 16 sept. 2010 08:40
par ze_shark
Dix orifices seulement ?

Publié : 20 sept. 2010 14:19
par dahu
Voici le teaser No 3

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Publié : 20 sept. 2010 20:33
par SebM
Le tableau de bord... et on distingue des sièges rouges...

Publié : 20 sept. 2010 21:28
par Polon
SebM a écrit :Le tableau de bord... et on distingue des sièges rouges...
Et l'effet carbone semble plutôt être un wrapping à 2 ct qu'une vraie pièce moulée... :roll:

Publié : 22 sept. 2010 21:43
par Falcon
Exact, ce n'est en tout cas pas du carbone :shock: :?

Publié : 25 sept. 2010 18:07
par dahu
Et les teasers pour la voiture qui sera présentée à Paris, c'est du bidon ? Je suis surpris que Lamborghini montre une voiture à des clients en septembre pour la présenter au public en mars, généralement ce genre de présentation a lieu quelques semaines ou jours avant la release.

Publié : 25 sept. 2010 18:14
par Corsugone
dahu a écrit :Et les teasers pour la voiture qui sera présentée à Paris, c'est du bidon ?
Peut-être un placebo .... pour patienter ???

Publié : 25 sept. 2010 19:08
par dahu
Bon Lamborghini parle tout de même de la présentation d'une nouveauté à Paris, le 30 septembre à 7H45 du matin :

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Publié : 27 sept. 2010 22:01
par ze_shark
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Publié : 27 sept. 2010 22:29
par ToTheEnd
Vivement qu'ils nous montrent une photo depuis la chambre de combustion d'un cylindre... on y verra enfin quelque chose!

T

Publié : 28 sept. 2010 13:15
par ze_shark
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Publié : 28 sept. 2010 13:18
par Rilblue-TTs
alors la, tout devient d'un coup plus clair !

Jolie ligne, ça va changer un peu....

:oops: