Aviation (fka Tarifs aériens: le délire)
- _nicolas
- Membre V8
- Véhicules : Macan S/Ex-997.1/997.2 S/991.1 S/991.1 C4 GTS
Re: Tarifs aériens: le délire
Message par _nicolas » 13 oct. 2014 06:57
”Simplicity is the keynote of all true elegance” - Coco Chanel
- ze_shark
- Site Admin
- Véhicules : S60 355 550 Taycan CT4S "Nevica Edition" 04/25
Message par ze_shark » 13 oct. 2014 07:06
bence a écrit :Ils disent quoi dans le détail? Sans être abonné, on n'a pas beaucoup plus d'infos que le titre de ton lien n'en dit.
Marrant venant des US car la corpulence moyenne des passagers me semble plus problématique que quelques malheureuses tablettes ou smartphones. Le problème des projectiles est plus pernicieux.Lawyers for the nation’s largest flight-attendant union argued in federal court Friday to effectively reinstate a government ban on the use of electronic devices during takeoffs and landings.
The Association of Flight Attendants-CWA is suing the Federal Aviation Administration, saying the agency notice last year that paved the way for fliers to use their devices throughout flights violated federal regulations that require passengers to stow all items during takeoffs and landings.
Justice Department lawyers representing the FAA say the agency’s guidance, which permitted fliers to keep smaller devices in their hands during all phases of flight, doesn’t violate the stowage rule because small devices aren’t governed by it. The two sides argued the case Friday to a three-judge panel with the U.S. Court of Appeals for the D.C. Circuit.
In October 2013, the FAA made it easier for airlines to prove that the in-flight use of electronics is safe for their aircraft. Within months, the FAA approved virtually all big U.S. airlines to allow passengers to use mobile phones, tablets and e-readers—with the cellular signal switched off—during takeoffs and landings.
Attorney Amanda Duré, who is representing the attendants union, said that since the policy change, many fliers have stopped listening to attendants’ emergency announcements and, in at least one incident, a tablet became a projectile during turbulence. The union also is concerned the devices could impede passengers’ exit from an aircraft during an emergency.
“Essentially we want to set the reset button to the way personal electronic devices were handled prior to October 2013,” Ms. Duré said. Takeoffs and landings “are the two most critical phases of flight with the most chance of turbulence and accidents.” Ms. Duré added that the union would be comfortable with a policy that allows devices to remain turned on during takeoffs and landings—as long as they are stowed away.
The union filed its lawsuit in late December, but the petition didn’t become public until an Associated Press report Friday.
The FAA declined to comment.
The flight attendants’ legal argument hinges partly on how the FAA’s policy change was enacted. The union says the change required a formal rule-making process, while Justice Department lawyers say the agency only needed to issue guidance, as it did.
The FAA recommended that during takeoffs and landings, airlines require passengers to generally stow larger devices, while allowing them to hold smaller devices. That guidance doesn’t violate federal rules on luggage stowage, the Justice Department lawyers said. “Not every single item carried onto a plane (e.g., a cell phone, a book, a pack of gum) necessarily constitutes an ‘article of baggage’ that must be ‘stowed’ under the seat or in an overhead compartment,” they said in a court filing.
-
- GP2
- Véhicules : Z3 coupé M
Message par fredz72 » 13 oct. 2014 12:15
Peux tu m'expliquer stp, en quoi la sécurité de cet aéroport est une catastrophe?_nicolas a écrit :Au cas où, si tu ne voles pas business tu peux toujours acheter un accès à la fast lane (même si la sécurité à GVA gère l'affaire comme des pieds mais bon tout le monde sait que cet aéroport est une catastrophe).
Je dois y atterrir demain soir, que je sache si je cours vers la mort LOL
- _nicolas
- Membre V8
Message par _nicolas » 13 oct. 2014 12:33
A part ça, What It’s Like to Carry Your Nobel Prize through Airport Security. Les commentaires sont intéressants...
-
- GP2
Message par fredz72 » 13 oct. 2014 12:56
- Leuen
- Membre V8
- Véhicules : Skoda Superb Combi 2.0 TSI 272
Message par Leuen » 13 oct. 2014 13:01
De mon côté je n'ai jamais vraiment eu à me plaindre de GVA. Contrairement à ce que j'ai pu voir ailleurs... M'enfin je ne suis qu'un voyageur occasionnel.
-
- GP2
Message par fredz72 » 13 oct. 2014 13:07
- ze_shark
- Site Admin
Message par ze_shark » 13 oct. 2014 13:17
La comparaison avec ZRH est impitoyable. Sans parler de l'offre de vols. Et des parkings.
- ze_shark
- Site Admin
Message par ze_shark » 13 oct. 2014 13:47
C'est difficile à juger en tant que passager, à part les éléments de courtoisie, d'organisation et de discernement.fredz72 a écrit :Là tu me parles de problèmes de gestion des passagers, des bagages, d'organisation etc..., mais je n'ai rien lu sur la sécurité.
Le pire aéroport que je connais pour la sécurité est Dublin, car ils ne laissent rien passer et ils te traitent comme du poisson pourri. Me suis fait emmerder plusieurs fois pour des peccadilles qui passent partout ailleurs. C'est peut-être "super-safe", peut-être pas, aucun moyen de le savoir. J'espère juste qu'il y a des contrôles aveugles pour tester les agents pour les trucs importants.
- _nicolas
- Membre V8
Message par _nicolas » 13 oct. 2014 13:51
C'est toi qui parle de sécurité...fredz72 a écrit :Là tu me parles de problèmes de gestion des passagers, des bagages, d'organisation etc..., mais je n'ai rien lu sur la sécurité.
- blake_ch
- GP2
- Véhicules : VW Golf 7 variant
Message par blake_ch » 13 oct. 2014 14:25
Je ne suis pas un voyageur fréquent, mais pour nos vacances on est parti une fois depuis Genève et une fois depuis Zurich et c'est vrai que le second était plus appréciable.ze_shark a écrit :La comparaison avec ZRH est impitoyable. Sans parler de l'offre de vols. Et des parkings.
Les 2 fois c'était le matin avec peu d'affluence heureusement, mais j'ai trouvé ZRH mieux foutu.
- _nicolas
- Membre V8
Message par _nicolas » 13 oct. 2014 14:54
Impossible à comprendre d'autant plus que c'est le setting définitif.ze_shark a écrit :Autre truc horripilant à la sécu à GVA: devoir transférer ses barquettes d'une coulisse au tapis de la machine à rayons X.
- Avgas
- Membre V8
- Véhicules : Vélo Tonino Lamborghini
Message par Avgas » 13 oct. 2014 15:24
Devoir expliquer calmement à un sbirre de la sécurité d'un aéroport au fin fond des USA qui est le Roi de Suède, le prix Nobel... mérite une autre médaille.A part ça, What It’s Like to Carry Your Nobel Prize through Airport Security. Les commentaires sont intéressants...

- Nyrvan
- GP2
- Véhicules : MINI Convertible JCW & Hatchback JCW
Message par Nyrvan » 13 oct. 2014 16:29
Revenir vers « Autres sujets hors sujet »
- Charte et annonces
- ↳ Charte et annonces
- Asphalte.ch Auto
- ↳ Citadines & Compactes
- ↳ Monospaces & SUVs
- ↳ Coupés & berlines