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Publié : 08 févr. 2010 10:33
par SebM
GVA-SFO a écrit :car arrrive "La" Turbo S" 2010 !
Et voila quelques informations...
Porsche Press a écrit :
The new Porsche 911 Turbo S is powered by a six-cylinder boxer boosted by two exhaust gas turbochargers with variable turbine geometry, with an increase in power over the 911 Turbo by 30 to 530 bhp (390 kW). Despite its increase in power, the new 911 Turbo S, at 11.4 litres/100 kilometres (equal to 24.8 mpg imp), does not consume any more fuel than the Porsche 911 Turbo. The new car comes exclusively with seven-speed Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK) conveying drive power to Porsche Traction Management (PTM) all-wheel drive. The new Porsche 911 Turbo S will be at the dealership as both a Coupé and Cabriolet as of May 2010.
Publié : 08 févr. 2010 11:41
par _nicolas
Vu que la nouvelle Turbo peut pointer à 545 CV comme l'a mesuré Sport-Auto, la S devrait s'approcher des 600 CV...

Publié : 08 févr. 2010 11:49
par SebM
L'information presse complète !! Les photos suivront...
Porsche press a écrit :
World Debut in Geneva: New Top Model in the 911 Series
Porsche 911 Turbo S: Even More Dynamic, Top Equipment all Standard
Stuttgart. The engineers at Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, have developed a new top-of-the-range sports car for the customer who will only settle for the very best in terms of power, performance and driving dynamics: the 911 Turbo S. The heart of this most exclusive high-performance athlete is of course a six-cylinder boxer boosted by two exhaust gas turbochargers with variable turbine geometry, with an increase in power over the 911 Turbo by 30 to 530 bhp (390 kW). Maximum torque is a most impressive 700 Newton-metres (516 lb-ft). At the same time this new top model comes as standard with all high-tech components available only as options on the “regular” 911 Turbo.
Despite its significant increase in power and dynamic performance, the new 911 Turbo S, at 11.4 litres/100 kilometres (equal to 24.8 mpg imp), does not consume any more fuel than the Porsche 911 Turbo, making it by far the most efficient sports car in its performance class.
The 911 Turbo S comes exclusively with seven-speed Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK) (Porsche’s Double-Clutch Gearbox) conveying drive power to Porsche Traction Management (PTM) all-wheel drive. Driving safety optimised to an even higher standard is ensured by Dynamic Engine Mounts and Porsche Torque Vectoring (PTV) including a mechanical differential lock on the rear axle. In conjunction with Launch Control on the Sport Chrono Package Turbo likewise featured as standard, 911 Turbo S accelerates from a standstill to 100 km/h in 3.3 seconds and reaches 200 km/h in 10.8 seconds
Top speed is 315 km/h or 195 mph. Extra-light and fading-resistant Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB) provide the same outstanding performance in terms of stopping power and controlled application of the brakes.
The supreme level of standard equipment including Dynamic Bending Lights, 19-inch wheels in RS Spyder design with central locking, a three-spoke sports steering wheel with gearshift paddles, adaptive sports seats, cruise control, a CD/DVD changer and exclusive twin-tone leather upholstery in Black/Crema or Black/Titanium Blue additionally underlines the outstanding class and calibre of this first Turbo S in five years.
The new Porsche 911 Turbo S will be at the dealership as both a Coupé and Cabriolet as of May 2010. The German market price of the Turbo S Coupé is Euro 173,241 including 19 per cent value-added tax and local equipment in the market (the Euro base price is Euro 145,400). The Cabriolet retails in the German market at Euro 184.546, again including 19 per cent VAT and local equipment/specifications (base price Euro 154,900).
Publié : 08 févr. 2010 11:57
par _nicolas
Publié : 08 févr. 2010 12:06
par ze_shark
Turbo S Coupé CHF 266 118.-
Turbo S Cabriolet CHF 283 152.-
Malgré l'équipement de série correct (PDK, éclairage dynamique en virages, roues 19 pouces en design RS Spyder avec moyeu central, volant sport trois branches avec palettes de commandes, sièges sport adaptatifs, régulateur de vitesse (ils se lâchent complètement chez Porsche), un chargeur CD/DVD, finition cuir bicolore exclusive en noir/crème ou noir/bleu titane), ça fait quand même chérot. La 997.1 Turbo de base a été lancée juste sous la barre des 200KCHF.
Publié : 08 févr. 2010 12:25
par choup
Sauf si on considère le prix par rapport à une Turbo actuelle à équipement égal, dans ce cas la Turbo S devient presque une bonne affaire.
Publié : 08 févr. 2010 12:37
par SebM
Publié : 08 févr. 2010 12:54
par Falcon
Pas mal cet intérieur bi-ton

Publié : 08 févr. 2010 13:49
par ZeusRS
Très jolie! J'attends juste de voir ce spoiler de plus près...
Publié : 08 févr. 2010 18:43
par ToTheEnd
Ah, ils ont enfin mis des palettes correctes!
T
Publié : 08 févr. 2010 21:18
par Rnd94030
L'intérieur est vraiment magnifique sur la photo !
Publié : 08 févr. 2010 22:32
par jibé
C'est le jeu des 7 erreurs à l'exterieur par rapport à la Turbo "de base"??
Publié : 08 févr. 2010 23:07
par ZeusRS
Facile, y'en a pas 7!!!
