Arnaque ou pas ???
Message par tof » 06 sept. 2007 18:00
prends des photos pour ceux qui ne sont pas sur geneve pour que l'on puisse voir comment c'est.ZeusRS a écrit :C'est à 2 min de chez moi, je vais aller voir ça...
(camera cachée

De mon coté je vais reveler des infos sur leurs site web.
"On conduit les enfants par la raison de l'autorité et les hommes par l'autorité de la raison : c'est au fond, la même chose, car la raison est la première autorité, et l'autorité la dernière raison."
Louis de Bonald
Louis de Bonald
- SebM
- F1 Champion
- Véhicules : 2002-Elise-Defender
Message par SebM » 26 sept. 2007 23:20
Jamais recu de feedback...SebM a écrit :Pas bete...alainp a écrit :Envoie une dénonciation à la SCOCI (service de la FedPol) qui s'occupera d'examiner la véracité de ce site.
http://www.scoci.ch/form.php?language=fr
EDIT: done

L'ingratitude est la seule porte de sortie pour ceux que la reconnaissance embarrasse
- Polon
- F1
- Véhicules : xxxx
Message par Polon » 26 sept. 2007 23:24
Oublie pas, ce sont des fonctionnaires...SebM a écrit :Jamais recu de feedback...SebM a écrit :Pas bete...alainp a écrit :Envoie une dénonciation à la SCOCI (service de la FedPol) qui s'occupera d'examiner la véracité de ce site.
http://www.scoci.ch/form.php?language=fr
EDIT: done

[i] Having standards leaves you with only one choice... the best. [/i]
- Polon
- F1
- Véhicules : xxxx
Message par Polon » 10 mai 2008 23:20
Je déterre ce topic pour vous soumettre le mail que j'ai reçu d'un ex-(depuis aujourd'hui) probable acheteur pour ma QP.

Ca me fait penser aux transferts dits "nigérians" où le modus operandi est quasiment le même.
Faites-donc gaffe si vous recevez le même genre d'e-mail...
Je lui envoie aussi les clés du garage et du box ???? Non mais !-------- Message original --------
Sujet: Payment
Date: Sat, 10 May 2008 07:15:15 -0700 (PDT)
De: Marc-vivien Stanley <hilltopautos22@yahoo.com>
Hello
I have forwarded your vehicle information to my client and after evaluation and due to time constraint on the fact that we are running short of time. I'm delighted to tell you that my client has recommended your vehicle, with full interest and he has instructed me to carry on with his transaction,he hopes the engine is serviced and oil changed too .He cant wait to see the vehicle parked in his garage.
However,My client made out a certified cashiers cheque of (30,000 Euro) before he travelled to Austria for death of his daughter,for a previous vehicle and its shipment charges etc,but it was unfortunately sold.The amount on the check he deposited for the vehicle is bigger than what should be paid to you now, so the check is now meant for the total expenses which includes the purchase of your vehicle,the pick up of the vehicle from its present location and the shipping charges/other necessary shipping arrangements. However he has instructed us to carry on with this transaction. So you're required to deduct the cost of your vehicle (22,000 Euro)and send the balance of (8,000 Euro) to the Agent ( our shipper ) for him to be able to offset shipping & tax charges, and other cosmetic repair costs.
After payment has reached you and balance sent to shipper, the shipper's agent will come for inspection, pick up (of vehicle & signing of title papers), make some cosmetic touches and drive to a prepaid shipper to be shipped to my customer.and also conclude other necessary shipping arrangements.so you dont have to bother yourself about the pick up and shipping arrangements.
Please Confirm this and provide NAME, ADDRESS and PHONE NUMBER for cheque payment to be delivered to you via courier .
Thanks and God bless.
Regards,
Marc-Vivien Stanley

Ca me fait penser aux transferts dits "nigérians" où le modus operandi est quasiment le même.
Faites-donc gaffe si vous recevez le même genre d'e-mail...

[i] Having standards leaves you with only one choice... the best. [/i]
Revenir vers « Sujets auto généraux »
Aller
- Charte et annonces
- ↳ Charte et annonces
- Asphalte.ch Auto
- ↳ Citadines & Compactes
- ↳ Monospaces & SUVs
- ↳ Coupés & berlines
- ↳ Roadsters & cabriolets
- ↳ GTs
- ↳ Supercars