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Rolls Royce Hurricane

Publié : 06 août 2009 08:22
par SebM
Le truc de malade... un moteur de 27 litres de cylindrée, 1000cv et 2102 Nm à 1'800 t/min... et une consommation estimée de 480 litres à l'heure en plein charge... bestial l'engin !!!!! :twisted:

Tous les détails sur le site officiel : http://www.hurricane.li/

Un peu d'histoire... prise sur le site...
Hurricane WebSite a écrit : The History of the Rolls Royce Hurricane

Unbelivable, an engine with 27 liters cubic capacity - as much as 35 Smart- or three Bugatti engines.

As soon as the 12 huge pistons start to move, it sounds like thunder and the ground start to vibrate. A monster engine which needs about 480 Liters of fuel per hour and nobody knows the consumption per 100 kilometers, since the Big Block is an early version of the legendary Merlin engine, which was used in the British interceptors during the Second World War.

More than 160,000 of these aircraft engines were built, one of them was used for the Rolls Royce Hurricane. Rolls-Royce has confirmed, that this chassis was ordered as a unique order. But who the customer was at the time is Rolls-Royce's trade secret. The job map only revealed, that the chassis was sold for 1'900 british pounds and was delivered to a coachbuilder named Barker. It was common at that time, that manufacturers often built only the frame with chassis and engine and left the bodywork to a blacksmith. Barker conjured a work of art with a kind of wasp rear, similar to the american-Duesenberg models from that period. Perhaps even the Hurricane lined up against them, in these days.

One day, the Hurricane was sold to the U.S. and was forgotten until 1970 when a car lover from Switzerland discovered the wreck and brought it back to Europe.

Years later, Elsasser and Stoop got in contact with the collector and convinced him to sell the boxes full of spare parts for a few thousand francs. From that moment, the story of the Rolls Royce Hurricane is continued and the guys started their rehabilitation program with the restoration of the chassis and the engine, exhaust and outer hull.

After more than 1'500 working hours and the help of sponsors, the Hurricane will have it's revival and will again participate in oldtimer- and classic races around Europe.
Quelques photos...
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Publié : 06 août 2009 09:23
par Avesss
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Oulalalalalala!!!!!!!!!

Publié : 06 août 2009 10:35
par Ludo
Putain c'est beau ! J'aime cette démesure ! :shock: :shock:

Publié : 06 août 2009 10:54
par Mouse
Bestial l'engin! :D

ça me rappelle le monstre à Jay Leno... :lol:

Publié : 06 août 2009 19:49
par vravolta
Mouse a écrit :Bestial l'engin! :D

ça me rappelle le monstre à Jay Leno... :lol:
Tu veux dire que Jay Leno aurait pu être acteur de film à caractère intellectuel? :oops:

Publié : 06 août 2009 20:28
par ZeusRS
C'te truc de fou!! :shock:

Publié : 06 août 2009 21:28
par Mouse
vravolta a écrit :
Mouse a écrit :Bestial l'engin! :D

ça me rappelle le monstre à Jay Leno... :lol:
Tu veux dire que Jay Leno aurait pu être acteur de film à caractère intellectuel? :oops:
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:D

Publié : 08 août 2009 08:21
par vravolta
Je vois pas le lit rond qui tourne sur la photo :lol:

Publié : 08 août 2009 11:12
par Mouse
:lol:

Re: Rolls Royce Hurricane

Publié : 27 janv. 2012 10:28
par vulvai
Sympa comme folie cet engin !
Mais il y a tout de même un détail choquant, c'est la monte pneumatique ! :shock: si l'on prend en compte le poids de l'engin et sa puissance.
Je pense que les pneus s'arracherait des jantes au premier virage :lol: .

Re: Rolls Royce Hurricane

Publié : 27 janv. 2012 20:24
par Avgas
C'est relativement courant depuis toujours en Angleterre de fabriquer "a special" en y montant un moteur d'avion. Cela a commencé après la première guerre mondiale. Après direction le VSCC (Vintage Sports Car Club) qui organise plein de trials, courses, courses de côte, sprints tout au long de l'année:
http://www.vscc.co.uk
Et les pneus sont amplement suffisants...
Le plus drôle est qu'en ajouttant des gardes boues, des feux avant et arrière et un frein à main et un passage au MOT (contrôle technique) et hop on immatricule pour rouler sur la route.