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BMW M1

Publié : 22 juil. 2007 22:35
par Mouse
Ouvrez grand les oreilles! :D




Publié : 18 janv. 2010 22:25
par Mouse

Publié : 19 janv. 2010 15:33
par Tom63
Tu m'étonnes....... 8) 8) 8) :twisted:

Publié : 19 janv. 2010 17:02
par Mouse
...des vraies chicanes mobiles ces Cox! :lol: :D

Publié : 19 janv. 2010 17:11
par Tom63
C'est sur... :roll: :lol: :lol: :lol:

Publié : 17 juin 2010 19:16
par Mouse
8)


Publié : 17 juin 2010 21:49
par Alx
J'adore! Merci pour les vidéos! :D

m1

Publié : 20 juin 2010 12:17
par Kone47
comme c'est beau!!!
pour moi, les deux plus belle béhème de toute l'histoire:
la M1 (la version race)
la 3.5 CSL

EN TOUT CAS, CA CHANTE ET CE, SANS FAUSSE NOTE!

Re: BMW M1

Publié : 04 déc. 2010 18:45
par Mouse
Une M1 Groupe 5 à vendre...

http://bringatrailer.com/2010/12/03/bat ... ch-bmw-m1/

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Matez-moi ce lance-missile! :lol:

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Group 5 1979 March BMW M1

In 1979 BMW Motorsport commissioned March in England for their G5 Race Program. March chief designer Robin Herd led the program. BMW and March had already had a successful F2 program and sports car racing alliance. For this effort John Gentry created an all new beautiful aluminum monocoque chassis, much lighter and stronger than before. BMW had three M1 Group 5 cars built:

* Mk1 -The Works car (Run by March for BMW)
* Mk2 -This car, Campaigned by Jim Busby, Bruce Jenner, Rick Knoop, Bob Young, Joe Varde and Bob Gregg.
* Mk3- Back-up car.

This car’s IMSA history includes Daytona 24 Hours, Sebring 12 Hours, Road Atlanta, Riverside 5 Hours, Miami GP, Palm Springs and more. It is available in Atascadero, California for $165k. Contact us at mail@bringatrailer.com if you are interested.

As an joint venture of two of the most dominant forces in racing, it is the very first GTP car due to the Traco s/b V8 conversion allowed by IMSA to equalize the field with the 935’s. She also can claim fully documented history from day one. It is currently still under the stewardship of Bob Gregg who raced this car with IMSA.

All 4 corners of the suspension and the gearbox have been recently gone through by Dan Gurney’s former chief mechanic. The car has been maintained in impeccable race ready condition, though it does need fresh rubber and driver harness.

Features include:

Ed Ash s/b Chev V8
Smiths Gauges
Hewland LG 600 5 -speed
ATE brakes
935 rotors
Air jacks

The price includes an excellent spares package as well as 30 years of 1-owner historical documentation. The valuable original BMW fuel-injected M88 race engine is also pictured and included (will not be sold separately). The car is a welcome addition and ticket in to the most prestigious class in any vintage grid worldwide, and you will not see another one like it.


Faut vite lui remettre son moteur d'origine et GAZZZ! :twisted: :D

Re: BMW M1

Publié : 04 déc. 2010 20:44
par fredz72
Autant je trouve que la M1 est magnifique, avec une ligne intemporel, autant je trouve cette groupe 5 immonde :(

Re: BMW M1

Publié : 04 déc. 2010 21:51
par Mouse
C'est clair que ce n'est pas la plus belle version de la M1...mais ça doit quand-même avancer la moindre! :mrgreen:

Re: BMW M1

Publié : 05 déc. 2010 06:54
par ze_shark
En fait, ça a quoi que ce soit à voir avec une M1 à part la vague ressemblance de l'habillage en poly ?
V8 Chevy, châssis tubulaire ...

Re: BMW M1

Publié : 05 déc. 2010 12:02
par Mouse

Re: BMW M1

Publié : 11 févr. 2013 10:39
par Yvan
Je découvre aujourd'hui cette M1. Et comprend pourquoi la récente 1M n'a pas été baptisée M1 dans la lignée des M3, M5...

Re: BMW M1

Publié : 11 févr. 2013 12:45
par ze_shark
Il y avait ça à la place dans les cartons, mais ça reste dans les cartons. Le futur, c'est i8.

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