Page 1 sur 1

BMW Isetta de 1959

Publié : 21 févr. 2007 20:50
par Hédoniste
Voilà ce que j'ai trouvé en me balladant sur la toile:
:shock:
Skazzy from E46fanatics a écrit :
Image

Image

Image

its an ISETTA!


Bruce Weiner Microcar Museum pays tribute to the teeny tiny car era that went into design post World War II. The majority of the cars in this museum would probably be characterized using words like sweet, cute, charming and other “un-masculine” adjectives. There is one car however that definitely doesn’t belong to that category: the BMW Isetta Whatta Drag. And if you’re thinking Hotwheels toys now, you’re absolutely right!

Built by the boyz of the Bruce Weiner Microcar Museum, this is one heck of a pissed-off Isetta. Out went the 13Hp 298cc engine of the original ‘59 Isetta 300, in came a Big-Block Chevy 502 V8 with a supercharger pumping out 730Hp. Wondering where all that power goes to? Where else but to the single rear wheel that’s fitted to a Sumitoma HTRZ II 285/35ZR18 tire! Up front the Whatta-Drag wears BF-Goodrich G-Force P215/60R14 tires. And if that’s not enough, the Museum boyz have fitted this unique Isetta with a switch to make it throw flames out about 4 feet on each side!

Model: Isetta WHATTA DRAG
Years Built: Fall 1959 & 2005
No. Produced: 1
No. Surviving: 1
Length: 148 "
Width: 69 "
Weight: 1520 lbs
Interior: Alloy Sheet

Motor: Chevy 502 Big Block
No. Cylinders: 8
Displacement: 502 cu in
Horsepower: est: 730 hp
Gearbox: 2 fwd + rev
Starter: Electric
Electrics: 12 v
Ignition: Electronic

Body : Steel
Chassis: Steel Tube
Suspension Front/Rear : Pushrod Coil over Spring
Steering: Rack & Pinion
Brakes: Hydraulic
3 Wheels: see description
Top Speed: unknown
A+

Publié : 21 févr. 2007 21:14
par Mouse
Ya vraiment des psychopathes! :shock:

Publié : 21 févr. 2007 21:16
par Polon
:shock: Y pas de barres anti-wheeling ?

Publié : 21 févr. 2007 21:18
par Mouse
:lol:

Publié : 21 févr. 2007 21:25
par Hédoniste
Polon a écrit ::shock: Y pas de barres anti-wheeling ?

:lol:


Heureusement qu'il y a un toît ouvrant en cas d'accident! :lol: :lol:

Et si tu la mets dans un créneau un peu serré, le toît ouvrant est aussi nécessaire...


A+

Publié : 21 févr. 2007 21:44
par SebM
Dingue cet engin !!! :twisted: :twisted:

lien

Publié : 02 avr. 2008 10:57
par xavier
Un lien menant à d'autres microcars.

http://microcarmuseum.com/index.html

Publié : 02 avr. 2008 12:13
par Mouse
Excellent! Merci! :D

Publié : 02 avr. 2008 20:28
par TT
Un peu conne comme transfo...

Sinon, pour rester dans les Isetta, si jamais vous en voyez à vendre en Suisse, je suis intéressé :D