Lotus Exige S Roadster
Re: Lotus Exige S Roadster
Message par jl32 » 06 mars 2012 16:26
C'est à dire que c'est un roadster qui n'a pas à subir le dictat du capot moteur plat.choup a écrit :Je n'aimais pas l'aileron de l'Exige S, mais je crois que sans c'est pire encore.
Et pis le capot moteur qui n'est "pas plat" cadre mal avec un cabriolet à mon sens.
On ne pourra pas reprocher à M.BAHAR de faire toutes les déclinaisons possibles !
S'extasier devant la 991 cabriolet, que je trouve intéressante par ailleurs, et trouver ce roadster moche, c'est à n'y rien comprendre et à s'arracher les cheveux ...
Autre exemple de roadster dit "coupé", un peu dans le même Esprit (ah j'ai réussi à la placer !) - l'actuel de ma femme, je la pousse à changer - :
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Re: Lotus Exige S Roadster
Message par jalbert355 » 06 mars 2012 16:47
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Re: Lotus Exige S Roadster
Message par Corsugone » 06 mars 2012 16:51
More raw than a Japanese tasting menu, the Lotus Exige S Roadster combines its coupé twin’s mesmerizing grunt and handling with an open air experience that makes the driver feel all the more at one with the road.
It’s the first time an Exige model has been offered with a factory-fitted soft top roof, one which is typically lightweight and easy to put up and take down.
In true Lotus fashion the finely tuned suspension delivers a responsive ride and sublimely agile handling, whilst the supercharged 3.5 V6 engine with race-derived technologies delivers stunning performance. Reaching 100 kph from standing in a neck-snapping 4 seconds (0 – 60 mph in 3.8 seconds) and 0-160 kph (0-100 mph) in 8.5 seconds this little roadster packs a punch both on and off the track. The top speed for the Exige S Roadster is 233 kph (145 mph) and it produces just 236 g of CO2 per km.
With a targeted weight of just under 1100 kg, this is one of the lightest six-cylinder roadsters on the market by some margin.
Outside, it’s a fine balance of beauty and the beast. The drop-top adds extrovert style to the Exige’s already muscular contours, at the same time it is an elegant machine that keeps its clenched fist under wraps.
The Roadster comes with a six-speed manual gearbox, but will also be available with Lotus’ Serial Precision Shift (SPS), a paddle-operated automated manual transmission, which makes life more relaxed in the city and more F1-like when it’s let off the leash. The SPS gearbox means the driver never has to take their hands off the wheel, it prevents errors during shifting, and it is lighter and more compact than a normal torque-converter transmission.
The car comes with two different suspension settings. There’s the standard setting for an active driving experience suited to public roads; and an optional setting as part of the Race Pack for maximum performance, developed for track use. The launch control system can be activated when the car is in Race mode.
Inside, the car is a lesson in stylish minimalism and functionality. The customer can specify a comfort enhanced plush interior or go for a more stripped down, sporty option.
The car has been developed for the main markets such as Europe and Asia. The Exige S Roadster will not be available to the U.S market.
Fuel economy figures for the Exige S Roadster with manual gearbox: Urban 14.5 l/100km (19.5 mpg), Extra urban 7.6 l/100km (37.2 mpg), Combined 10.1 l/100 km (28.0 mpg). CO2 emissions for the Exige S Roadster: 236 g/km
Re: Lotus Exige S Roadster
Message par juliencor » 06 mars 2012 18:09
Si c'est pour illustrer l'ameloration de la qualite de finition Lotus...
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Re: Lotus Exige S Roadster
Message par Etton » 06 mars 2012 19:16
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Re: Lotus Exige S Roadster
Message par Corsugone » 07 mars 2012 11:29
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Re: Lotus Exige S Roadster
Message par Corsugone » 08 mars 2012 11:12
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Re: Lotus Exige S Roadster
Message par your momo » 12 mars 2012 23:17
Leurs bagnoles aussi prennent du gras, à moins d'un miracle je ne reprendrai pas une Lotus, c'est bien dommage car le produit de base était super ...la fin d'une époque, tant pis.
...bonjour Alfa ou Porsche
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Re: Lotus Exige S Roadster
Message par Corsugone » 14 mars 2012 11:10
Re: Lotus Exige S Roadster
Message par choup » 17 mai 2012 12:32
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Re: Lotus Exige S Roadster
Message par luuddoovviicc » 18 mai 2012 11:17
Sera-t-elle aussi plaisante à conduire que l'ancienne, à voir...
Ci c'est le cas, j'ai trouvé une remplaçante à ma mienne
http://www.bamboin.com/fr/
Pour qui voter en 2012 ? voilà de quoi connaître le programme de tous les candidats:
http://www.bamboin.com/fr/category/actualite/candidats-et-programmes-2012/
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Re: Lotus Exige S Roadster
Message par Corsugone » 25 sept. 2012 15:29
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