Lotus Exige S ("V6")
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Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par Corsugone » 12 déc. 2011 21:27


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Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par Corsugone » 12 déc. 2011 21:55
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Message par Corsugone » 13 déc. 2011 13:43
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Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par Corsugone » 13 déc. 2011 18:35
As you can see the test driver reaches for fourth gear at around 105mph (168 km/h) just 8.1 seconds after launching the car. A clear demonstration of the cars straight line performance and the effect of the new Launch Control system.
(A regarder plein écran 720p)
Combien ça pète une 997 GT3 sur le 0-160 mph ? Ici, je lis 8.7 sec .... Requin, n'en mange pas tes ailerons

Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par Etton » 13 déc. 2011 20:05
8.1s pour le 0 a 168 ça me paraît peu, mais si c'est vrai c'est top. Elle va rivaliser avec les gt3 effectivement.
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Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par Corsugone » 15 déc. 2011 19:38


Sinon, c'est chouette une Exige V6 la nuit.


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Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par Corsugone » 21 déc. 2011 18:34
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Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par Corsugone » 24 déc. 2011 10:05

Heading north to Turin, the Exige R-GT, the Rally version of the new Exige S, took centre stage with a quick track shakedown for the first time in full Rally specification. The car handled exactly as expected and the team were delighted with the results. Testing will continue in the new year ahead of the start of the 2012 FIA World Rally Championship season where the Exige will contend the FIA GT category on asphalt at events in Monte Carlo, Tour de Corse and San Remo.
Claudio Berro said: “The fire up in the car went really well, there were no nasty surprises and I think our partners are going to be very happy with the results. It was only October last year that we announced that we would become an IndyCar engine supplier and just 12 months on, we had an all new Lotus engine and three teams signed up - Bryan Herta Autosport, Dreyer and Reinbold Racing, and HVM Racing. We’ve still got a lot of work to do ahead of the start of the 2012 IZOD IndyCar season but so far I’m very encouraged by what I see.
“And as for the Rally car, when you consider that we’ve only began working on this car in July, I think what we’ve achieved in that time has been incredible. For me the Exige S makes the perfect GT rally car, it has an awesome 3.5-litre, supercharged engine, and we’ve managed to balance the weight perfectly to meet the minimum weight regulations. The shakedown today (23rd December) has only made us even more excited to show off the car in true race form early next year – I think we’re doing the Lotus motorsport pedigree proud.”


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Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par Corsugone » 24 déc. 2011 13:48
Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par juliencor » 04 janv. 2012 11:08
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Re: Lotus Exige S ("V6")
Message par Etton » 13 janv. 2012 09:46
Vous avez des nouvelles de l'exige v6?
Il me semble, mais je ne suis pas sur que la nouvelle exige v6 et l'evora gte sont essayé dans la version anglaise de evo ?
Il faut combien de temps pour que cela arrive dans le version française? Parceque en kiosque on trouve pas la version anglaise. Et je suis vraiment impatient de lire les essais des ces deux voitures.
Merci d'avance, si vous pouvez m'éclairer.
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